Loading...

Waarom nu al starten met GA4 ?

De huidige Google Analytics gaf informatie over de herkomst van de bezoeker, interesses, tijd dat de bezoeker op de webshop was, welke producten of pagina’s hij bezocht heeft.

Google Analytics 4 (GA4) heeft een andere benadering namelijk het analyseren van gebeurtenissen: welke route legde de klant af om uiteindelijk het product te kiezen en te kopen. GA4 doet dit zonder het gebruik van de zogenaamde Cookies. Door het gebruik van GA4, kan ook die vervelende cookiemelding verdwijnen. Bovendien, vanaf juni 2023 zal de huidige Google Analytics uit beeld verdwijnen en geen data meer meten. Nu al implementen van GA4 betekent dat u nu ook al start met het verzamelen van data.

GA 4 implementeren

Om GA4 te implementeren hebben we normaal gesproken maximaal 2 uur nodig. Wij maken dan ook de Google Tag Manager aan.

Via de Google Tag Manager kunnen snel en eenvoudig trackingcodes en gerelateerde codefragmenten bijgewerkt worden doordat nog maar met één centrale code gewerkt wordt en niet meer met losse codes verspreid over de website of webshop.

Groei van het bedrijf

GA4 is beter schaalbaar dan de huidige versie van Google Analytics. Wanner uw bedrijf groeit hebt u waarschijnlijk behoefte aan andere en meer data die op één plek verzamelt wordt. GA4 geeft veel meer inzicht door bijvoorbeeld specifiek voor uw bedrijf grafieken te ontwikkelen die goed zicht geven op de resultaten van uw inspanningen ten aanzien van uw Online marketing strategie.

GA4 geeft standaard al veel inzicht, maar het valt niet mee om die standaard data en grafieken op juiste waarde te schatten. Onze online marketeers gaan graag samen met u aan de slag om data te analyseren en te vertalen in acties om uw business naar een hoger plan te brengen.

Meten is Weten

Wanneer Google Analytics 4 in d e webshop  of website geïmplementeerd is, wordt standaard al heel veel data gemeten. Maar veel ondernemers willen specifiekere inzicht hebben in wat een bezoeker doet op de webshop en welke gebeurtenissen ertoe leiden dat de bezoeker een product koopt, informatie aanvraagt of telefonisch contact opneemt.

Het op maat instellen van GA4 is maatwerk dat u wellicht het beste kunt overlaten aan onze online marketeers.