Waar moet mijn webshop aan voldoen

Op dit moment voldoet 90% van alle webshops niet aan de wettelijke eisen volgens de richtlijn Consumentenrechten die van kracht zijn voor alle webwinkels binnen de EU. Hoort u ook in dit rijtje thuis?

Wilt u weten of uw webshop aan de richtlijnen voor Consumentenrechten voldoet? laat ons dan uw website scannen. Voor € 50,- excl. BTW per webshop zullen wij een scan uitvoeren en u een document met aanbevelingen toesturen.

Richtlijnen webshop Eijdems Internet

Doe de scan

Vul onderstaand formulier in om uw webshop door ons te laten scannen. Na deze scan ontvangt u van ons een rapport met aandachtspunten voor uw webshop.

Wij nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met u op.

Voornaam:*
Achternaam:*
Telefoonnummer:*
-
E-mail:*
Webshop url:*
Opmerking:

Op zoek naar een Magento webshop?

Neem dan eens een kijkje op onze website van Magento Services

Bestelknop met betalingsverplichting

Eén van de wettelijke voorschriften is het bestellen met betalingsverplichting. Wanneer de consument de order daadwerkelijk wil gaan plaatsen, moet de webshop vermelden dat de consument een betalingsverplichting aangaat.
Wanneer dit niet wordt aangegeven in de webshop kan de consument op ieder ogenblik de overeenkomst vernietigen en is hij/zij dus niet meer gebonden aan de bestelling.

Richtlijnen Webwinkel Eijdems Internet
Webshop Eijdems Internet

Verborgen kosten

Voorafgaand aan het bestelproces zal de consument duidelijk moeten hebben wat de kosten zijn m.b.t. bijvoorbeeld administratie- of verzendkosten. Dit mag dus vanaf heden niet meer alleen tijdens de check-out (waar de definitieve bestelling plaatsvindt) worden aangegeven.

Een mooie en goede oplossing hiervoor is om deze kosten al in de winkelwagen te tonen alvorens uw klant overgaat tot het definitief plaatsen van de order.

Herroepingsformulier

Negen van de tien webshops bieden op dit moment geen verplicht herroepingsformulier aan wat sinds juni 2014 al verplicht is voor alle webwinkels binnen de EU. De consument is niet verplicht dit formulier te gebruiken, maar kan zijn aankoop middels dit formulier wel herroepen. Ook al bied je andere mogelijkheden aan om producten te retourneren, het herroepingsformulier moet in ieder geval worden verstrekt.

  • Webshops dienen het formulier via de webwinkel aan te bieden;
  • Er moet een actieve verstrekking plaatsvinden. Dit wil zeggen dat de klant niets hoeft te doen om dit formulier te ontvangen. Stuur het bijvoorbeeld mee met de bevestigingsmail.

Normaal gesproken staat voor de herroeping van een product dat via een webshop is aangeschaft 14 dagen. Wordt het herroepingsformulier niet op de juiste manier verstrekt betekent dit dat de consument automatisch twaalf maanden bedenktijd heeft.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via info@eijdems-internet.nl of T 077 30 30 411.

Op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen?
Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief

Contactformulier Heeft u een vraag?
Laat dan een bericht achter via ons contactformulier, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met op.
Scroll Up